Heren 1- het kampioenentoernooi…

Zaterdag 18 februari, de afsluiting van een mooi seizoen. Na ons kampioenschap in de poule mochten we naar Almere om uit te vechten met de winnaar van de andere poule wie nou echt de beste was van de herencompetitie. Wordt het “de kers op de taart”, of worden we weggetikt?

Helaas moesten we het kampioenentoernooi Peterloos spelen (Peter B. was helaas ziek en Peter K. kon niet vanwege zijn werk). Met een gehavende selectie gingen wij op pad naar Almere. Bij de hal aangekomen moesten we even wachten tot we mochten starten, dus konden we rustig ons traditionele bakkie doen. Maar inslaan was er niet meer bij, want “één uur is één uur”. De tegenstander stond al klaar.

Ron begon met de eerste singel. Zijn tegenstander bleek een Duracel-konijntje te zijn die van geen ophouden wist. Zoals gebruikelijk hield Ron het spannend en pakte de winst in 3 sets. Hoe bestrijdt je Duracel-konijntjes? Nou: vastberadenheid van Ron en een vleugje advies (“neem een nieuwe shuttle”) en spelinzicht van Stanley. 1-0 Voor BC IJmond.

Als tweede was Steven inmiddels op een andere baan begonnen. Na een signature 5-1 achterstand in de eerste set (hij “ondervond wat weerstand”) wist Steef zijn pot redelijk snel naar zich toe te trekken. 2-0 Voor BC IJmond.

De derde wedstrijd was de herendubbel van Harald en Ronald. Na een mooie goed lopende wedstrijd (waarin werkelijk alles goed liep) ging ook dit punt in twee sets naar IJmond: 3-0.

Officieel konden we na de 3-0 stoppen, maar het is veel leuker om de volle 5 wedstrijden uit te spelen. De druk was eraf, we konden lekker vrij spelen. Twee leuke extra potjes, en weer allebei gewonnen: 5-0. Nog steeds ongeslagen!

Jammer dat we niet met een compleet team konden aantreden bij deze finale. We vroegen ons al af hoeveel tegenstanders we straks in Zutphen zouden krijgen, toen we te horen kregen dat “Zutphen” niet doorgaat.

Is IJmond Heren 1 klaar voor het volgend seizoen in de 2e klasse? We vertellen het je volgend jaar!

Groeten, Heren 1.