Slotermeer 9 – BC IJmond 4

In de auto onderweg naar Slotermeer worden de statistieken besproken. Onze captain Carlo doet voorafgaand aan elke wedstrijd gedegen onderzoek en de tegenpartij wordt van A tot Z geanalyseerd. Een kleine winst zou mogelijk moeten zijn!

We hebben een mooie roze pen gevonden om het verslag mee te schrijven in deze prachtige groene hal. Na goed overleg hebben we het schema ingevuld, zijn we verschillende keren met U aangesproken (ja, zelfs Lisanne), en zijn de heren inmiddels gestart met de dubbel. In no-time staat het 13-4 voor de tegenpartij. Licht en kleur spelen toch een beetje een rol, en natuurlijk die heerlijke zondagmorgen… Met 21-12 in de tweede set hebben de heren helaas verloren, niet lekker gespeeld ook.

De dames dubbel gaat een leuke wedstrijd worden voor Angelique en Lisanne. De 1e set gaat gelijk op en bij 10-11 nemen onze tegenstanders even pauze (nodig?!). Helaas, in de eindstrijd nemen ze het voortouw en resulteert de eerste set in 22-20 voor Slotermeer. In de 2e set hebben onze dames de tegenstanders door! Een foutloze service van Angel, waarmee Lis veel ballen kan afmaken vanaf de achterlijn heeft geleid tot een tussenstand van 11-4 voor IJmond. Na een pauze en advies van een fanatieke vader/coach kan de tegenstander weer verder. Helaas heeft het advies niet mogen baten en wint IJmond de 2e set met 21-16. De 3e set weten Lis en Angel wat ze moeten doen, WINNEN! De tegenstander raakt geïrriteerd, onze dames blijven standvastig de zwakke punten opzoeken en dit betekent winst voor IJmond: 21-16!

Mark is begonnen in de single en heeft het moeilijk, hij staat eigenlijk vlak achter. Hij blijft bij maar haalt het niet meer, 21-15 is de eindstand. De 2e set is begonnen en Mark staat met 4-7 voor, hij begint iets meer in het spel te komen. Maar na wat kreunen en vloeken is de eindstand 21-13 voor zijn jonge tegenstander.

De 1e damessingle neemt Angel voor haar rekening. De eerste set gaat redelijk goed, met 14-11 achter staat ze lekker te spelen. Ondanks een goede service en een paar heerlijke ballen de eerste set verloren met 15-21. Toch een persoonlijke winst! Gezien de erg sterke tegenstander had Angel een doel van minimaal 10 punten. Dit heeft ze ruim gehaald! De 2e set eindigt ook helaas met verlies.

De 2e herensingle en Carlo gaat duidelijk voor de winst! Wat een mooie pot om naar te kijken! In drie sets weet Carlo de laatste partij met 21-15 te pakken. Heel knap en mooi gespeeld!

Ook Lisanne gaat goed van start met haar single, de eerste wint ze ruim met 21-10. Helaas herpakt de tegenstander zich en slaat ze opeens terug, en nog ín ook (heel vreemd?!). Lis heeft het zwaar en verliest helaas in 3 sets, jammer!

We gaan de mixen in, en hopen natuurlijk op winst om zo toch nog gelijkspel te behalen. Helaas komen Carlo en Lisanne niet in hun spel en worden van de baan geveegd in twee sets. Angel en Mark daarentegen pakken de winst!

We hebben lekker gespeeld maar helaas verloren met een eindstand van 5-3.

Groetjes, Lisanne!

En wij geven het stokje door om een volgend verslag te schrijven aan team 5, het team van Mieke de Bruin, Maaike Bakker, Tessa de Heij, Ilona de Boer, Anton Poppe en Ronald van Schinkel.